onsdag den 27. april 2011

Cookies

Efter mange forsøg, har det endelig lykkedes mig at finde den rigtig, bedste mest fantastiske opskrift på cookies. Det vil jeg gerne dele med dig.

Opskriften siger 55 stk, men det får jeg det aldrig til, det kommer jo an på hvilken størrelse man foretrækker sine cookies. Jeg tror jeg fik omkring 35-40 stk. med en diameter på mellem 6-8 cm. Prøv dig frem :)

Ingredienser:
75 g blødt smør
100 g. sukker
50 g. brun farin
2 æg
150 g. hvedemel
1 tsk vanilie sukker
1/2 tsk natron
1/2 tsk fint salt
100 g. grofthakket chokolade
50 g. hakkede hasselnødekerner

Bland hele molevitten. Sæt dejen på en bageplade med to teskeer, jeg plejer faktisk at rulle små kugler, som jeg trykker let flade på bagepladen, så bliver de flottest runde når de er bagt.
Det er utrolig nemt, til hvis man får gæster, de smager bedst når de serveres lune, hvor chokoladen stadig er blød.

Bag kagerne ca. 7 min ved 175 grader. De må gerne være lidt bløde når du tager dem ud, så bliver de rigtig american cookies-agtige, i stedet for sprøde Dk-småkager. Det er efter behag. Lad kagerne køle lidt af på en rist, så de får tid til at samle sig.

God fornøjelse.




1 kommentar: