lørdag den 25. februar 2012

Pund-Pund m blåbær og hvid chokolade


Den her kage plejer jeg at kalde for "min egen", for jeg laver den uden opskrift, så den bliver meget forskellig fra gang til gang. Idéen er at det er en rigtig pund til pund, så hver af ingredienserne er samme mænge, f.eks: 100 g sukker = 100 g mel = 100 g smør = 1 æg ..

Sådan som jeg gør, er at jeg første blander alt det tørre;
sukker
mel
bagepulver 
vaniliesukker

Derefter det våde:
smeltet smør
æg
lidt mælk alt efter dejen konsistens 
(den skal gerne være lidt stiv i det, da den så bager hurtigere)

Toppes af med rigelige blåbær (gerne fra frost) og hvid chokolade

Bages ved lav temperatur, i meget lang tid. Den skal som regel have omkring en time, ved 150 grader. Lav den gerne i en flad form, så bliver den lidt konfekt-agtig i toppen. 

Prøv dig frem! :) Næste gang jeg laver den, skal jeg nok måle af, hvad jeg egentlig bruger..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar